Из живота оца нашег Јована Кронштадског...


Батјушка Јован Кронштадски је свакодневно залазио у пиљарницу Петрова (прехрамбених производа) да мења 10-15 рубаља на копејке и после да их раздаје сиромасима (просјацима). Тако је то трајало неколико година.
Трговина Петрова била је изузетно напредна, двоструко више (промет) него у другим радњама, које су се налазиле на многољудним местима. Једном, кад је отац Јован поново дошао к њему и затражио да размени на бакарне копејке 20 рубаља, у продавници је била маса купаца. Петров је потом причао: "Таква ме обузела љутња! Ситниш је баш потребан (за кусур), народ навалио (тражи да купи), а ту бројиш пола часа копејке за читавих 20 рубаља. Ја сам испунио молбу баћушке, али сам помислио: "кад би ти прешао у другу продавницу са својим копејкама; баш си ми дојадио". Отац Јован је захвалио, узео торбицу са бакарним (копејкама) и изашао.
Пролази један дан, други, трећи – батјушка не долази да мења. Ја нисам на то обраћао пажњу, чак сам био задовољан. Прошло је око месец дана... ја примећујем да трговина код мене иде све горе и горе сваким даном; купаца све мање. А онда, као на грех, купус је укисао, хлеб, ма колико испечеш, мекиње једне, просто избацај, краставци цело буре пропало...»
Одједном се Петров јасно присетио последње посете његовој радњи оца Јована и речи, које је он у љутњи мислено рекао на његову адресу (речи у мислима упућене оцу Јовану). Чим је свануло он је отишао да тражи опроштај. Отац Јован је дочекао њега речима: "Ја више не узнемиравам тебе."
Петров се са сузама бацио пред ноге оца Јована и почео да тражи опроштај.
Отац је љубазно рекао: "Устани, устани. Господ је милостив, опростиће, а ти више сиромахе љуби; зна се, они су браћа теби, Христос је и за њих пострадао на крсту... Не окрећи се од проситеља, ако му можеш помоћи нечим, па онда се ни Господ од тебе неће окренути.
Отац Јован је одслужио на прозбу (молбу) Петрова молебан, а Петров је почео сваки дан да даје сиромашнима – коме хлеба, коме грош. И батјушка је опет почео да долази к њему да мења (рубље на) копејке. Купци су опет почели да долазе к Петрову и његова трговина је ускоро пошла боље него раније.
Руски православни лист "Вечни Зов"

Коментари

Популарни постови