РАЗГОВОР ГРЕШНИКА СА ПРЕСВЕТОМ БОГОРОДИЦОМ

(Текст који старац Петар добио од аве Јустина)

Грешник: 
Невесто  Неневестна, Небеска Царице, спаси ме беднога, Мати Божја       
Владичице.

Богородица:
Спашћеш се сигурно, ако се покајеш. Не покајеш ли се, бићеш осуђен на вечну муку.

Грешник:
Познато Ти је, Владичице, колико Те почитујем, јер Те с љубављу и вером увек славим.

Богородица:
Није доста само побожност за спасење; потребна су добра дела с љубављу за исцелење.

Грешник:
Помилуј ме, вапијем Ти, по великој милости, јер су велике доброте Твога Сина, Мати.

Богородица:
Ти тражиш оно што је немогуће и тешко. Милосрђе и правда у Бога су подједнаки.

Грешник:
Много пута желех, Богомати, да се покајем, али ме овај варљиви свет бедног одврати.

Богородица:
Хајде, преклони се! Врлину пригрли! Царство се небеско задобија приморавањем себе.

Грешник:
Смилуј се на мене, Дјево, у Тебе се једину надам, јер Те по Богу знам од утробе мајке своје.

Богородица:
Да, нада је добра и спашће душу твоју, али ти и дела додај, да поткрепе наду.

Грешник:
Избави ме огња вечног, о Пречиста Мати! Јер можеш измолити од Бога све што хоћеш.

Богородица:
Не досађуј ми, јадниче, многоречијем, ка грешнику не могу да хитам са благословом.

Грешник:
По доброти својој Господ спасе Ниневљане и блудницу. И Ти мене спаси, Девице, по великој милости.

Богородица:
Тргни се и побегни од зла и безакоња; уклањај се од телесних и световних жеља.

Грешник:
Све моје грехе и безакоња превиди, Мати, јер Син Твој Тебе ради неће ме лишити благодати.

Богородица:
Он на разне начине грешнике милује, але без покајања ни једнога не прима.

Грешник:
Бујице суза мојих не прећути, Дјево! Ево кајем се, - не одбаци ме Богородице!

Богородица:
Добро, примићу те, - услишила сам твоју молитву, само пази да поново не паднеш у вражју замку.

Грешник:
Благодат и величину Твоју исповедам; благодарим, хвалим, славим, Дјево, и величам.

Богородица:
Певај и слави Бога, и Творца који те спасава, проповедај, величај, слави Га што те прима.

Грешник:
Речи благодарне Богу и Теби, Дјевице, узносим ја смирени и грешни, о Владичице!

Богородица ка Христу:
Благодат Ти узносим, премили Сине мој! Примај оне који се кају и праштај им, Боже мој!

Грешник:
Певам, проповедам и славим од свег срца Твоје милосрђе, Пресвета Владичице.

Грешник:
О свете васцели, ко би те могао чувати, кад се за тебе не би заузимала Богомати.
_____________________
1) Из Дела св.Димитрија Ростовског.

Са црквенословенског превео
Архимандрит
Д-р Јустин Сп.Поповић,
Професор универзитета

На св.пророка
Захарију
5/18 авг.1957
Ман. св. Ћелије

Коментари

Популарни постови